Általános Szerződési Feltételek
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyének, és szolgáltatásainak igénybevételét.
Az Általános Szerződési feltételek szerint a szolgáltató, Tóth Tibor (Pusztavár-Lak Vendégház ***) 3935 Erdőhorváti, Hatház u.
7/A., továbbiakban Szolgáltató, elszállásolási Szerződést köt az egyéb szálláshely
szolgáltatást igénybe vevő személyekkel.
Szerződő felek
Vendég: A szálláshely szolgáltatását igénybe vevő, aki az ÁSZF-et tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el,
továbbiakban Vendég.
Szolgáltató: Tóth Tibor (Pusztavár-Lak Vendégház***), továbbiakban Szolgáltató.
Levelezési cím: pusztavarlak@gmail.com
Telefon: + 36 30 915 6826
1. Általános Szerződési Feltételek célja:
Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő Vendég között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően Szolgáltató tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül irányadóak.
2. Szerződési Feltételek elfogadása:
A Szerződési Feltételek Vendég által történő elfogadása a vásárlás, illetve a szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. A Feltételek elfogadásának minősül, ha Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást igénybe veszi.
3. Szerződési Feltételek hatálya:
Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket részben vagy egészben bármikor módosíthatja. Az ÁSZF mindaddig hatályban marad, amíg Szolgáltató a szolgáltatást biztosítja. Jelen ÁSZF 2025. január 01-től határozatlan ideig hatályos.
4. A szolgáltatás területi hatálya:
Szolgáltató által üzemeltetett szolgáltatás mind belföldről, mind külföldről elérhető.
5. Szerződéses fogalmak:
Vendég: A szálláshely szolgáltatását igénybe vevő, a honlapon és szállásközvetítőkön keresztül szolgáltatást vásárló személy, aki az ÁSZF-et tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el.
Szolgáltató: a jelen ÁSZF feltételei szerint egyéb szálláshely szolgáltatást nyújtó.
Szolgáltatás: egyéb szálláshely szolgáltatás.
Árajánlat: A Vendég szóban, vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató írásos árajánlata.
Foglalás: Foglalás a Vendég írásban leadott foglalásának a Szolgáltató által írásban megküldött visszaigazolása, mely tartalmazza a szolgáltatás tárgyát, helyét, időtartamát és árát.
Foglalás véglegesítés, érvényesítés: A foglalásban meghatározott előleg vagy teljes összeg megfizetése a foglalás biztosítása érdekében. A Foglalás az előleg vagy a teljes összeg megfizetését követően jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül, és egyben az ÁSZF és a Foglalási és Lemondási Feltételek automatikus elfogadását jelenti.
Fizetési és lemondási feltételek: A Vendégház által biztosított szolgáltatás ellenértékének megfizetésére, a foglalás és fizetés módjára, ütemezésére, a foglalás lemondás esetére és a lemondás esetén vissza nem térítendő összegre vonatkozó feltételek meghatározása.
A szolgáltatás területi hatálya: Szolgáltató által üzemeltetett szolgáltatás mind belföldről, mind külföldről elérhető.
6. Szolgáltató az alábbi feltételek szerint nyújtja a szolgáltatást:
A Vendégház egyben kiadó. Maximális létszám: 8 fő.
A Szolgáltató nem tartózkodik a vendégházban, így a Vendégek, a 3935 Erdőhorváti, Hatház u. 7/A. alatt található egész Vendégházat, ami 2 hálószobás, 2 fürdőszobás, teljesen felszerelt konyhával, nappali-étkező helyiséggel, bekerített kerttel, kerti bútorokkal, parkolóval rendelkező vendégházat és szolgáltatásait egyéb szállásként, üdülési, pihenési célból saját felelősségükre veszik igénybe. A házban, illetve a kertben található berendezéseket és felszerelést, ideértve a kerti grill, bográcsozó hely, használatát is, a Vendégek rendelkezésére bocsátja a Szolgáltató az ott tartózkodás alatt. A Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz vendégei biztonsága érdekében, viszont felhívja a figyelmet az esetleges veszélyforrásokra, és a házban, illetve az udvaron lévő személyes vagyontárgyakért, valamint a ház és környezete nem rendeltetésszerű használatából eredő személyi sérülésekért, illetve a házban keletkezett károkért felelősséget nem tud vállalni. Az Vendégek által a házban, és annak berendezéseiben, környezetében okozott károkért kártérítési felelősség terheli szállást igénybe vevőket.
Probléma esetén 0-24 órában elérhető a Szolgáltató a honlapon, illetve a jelen ÁSZF-ben megadott telefonszámon, illetve e-mail címen. Távozás utáni reklamációt nem tud elfogadni a Szolgáltató.
7. Ajánlatkérés, illetve foglalás menete:
A Vendég szóban vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató árajánlatot küld. Az árajánlat írásban közös megegyezés alapján módosítható. Az árajánlatra történő válasz hiányában az árajánlat 2 napos türelmi idő után törlésre kerül.
A foglalás a Vendég írásban, leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával, az előleg vagy a teljes szállásköltség megfizetését követően jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül, és egyben a Foglalási és Lemondási Feltételek
és az ASZF automatikus elfogadását jelenti. Vendég elfogadja, hogy az általa lemondott foglalásra, a foglalás érvényesítésekor előzetesen befizetett foglalási összeget a szolgáltató nem téríti vissza a Vendég részére.
A szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
A Szerződés tartalma kiterjed a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára, valamint a Foglalási és Lemondási Feltételekre, illetve a vonatkozó ASZF-re.
A Szerződés módosításához, kiegészítéséhez a felek általi írásos megállapodás szükséges.
Már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére a szabad kapacitás függvényében van lehetőség esetleges értékegyeztetéssel.
A Szolgáltató vendégház a meghirdetett árait, – kivéve amennyiben adott időszakra kötelezettséget nem vállal, – előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
A helyi idegenforgalmi adó a szállásdíjon felül extra fizetendő vendég/éj alapon. Az idegenforgalmi adó fizetési kötelezettség a 18-70 közötti személyekre vonatkozik.
A honlapon és egyéb fórumokon meghirdetett közvetített szolgáltatásokért (aktív pihenés) és e szolgáltatások közben bekövetkezett balesetekért és károkért a vendégház üzemeltetője nem vállal felelősséget és nem terheli felelősség. A meghirdetett szolgáltatásokat a Vendég saját felelősségére veszi igénybe.
8. A Szolgáltatás módosítása, törlése:
Árajánlat: A Vendég szóban vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató árajánlatot küld. Az árajánlat írásos közös megegyezés alapján módosítható. Az árajánlatra történő válasz hiányában az árajánlat 2 napos türelmi idő után törlésre kerül.
Foglalás: Amennyiben a Szolgáltató által a foglalás megerősítéséhez kért előleg vagy teljes összeg a foglalástól számított 5. napig vagy az esetleges egyedi megegyezés szerinti határidőig nem kerül megfizetésre, akkor a foglalás törlésre kerül. A szóban leadott foglalás,
megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű. A foglalás módosításához, kiegészítéséhez a felek általi írásos megállapodás szükséges.
Már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, vagy a létszám módosítására a szabad kapacitás függvényében van lehetőség, az esetleges értékegyeztetéssel.
A Szolgáltató vendégház a meghirdetett árait, kivéve amennyiben adott időszakra kötelezettséget nem vállal, előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
9. Igénybevétel feltételei:
A vendég a szállást az igénybevétel napján 14.00 órától történő bejelentkezéssel (check-in) veheti igénybe. Kijelentkezés (check-out) az utolsó tartózkodási napon délelőtt 11.00 óráig.
Előzetes megállapodás esetén a kijelentkezési időpont meghosszabbítható.
A Vendég a szálláshelyre érkezéskor a hatályos jogszabályoknak megfelelően személyazonosságát köteles a szállás elfoglalása előtt igazolni. A kitöltött és aláírt bejelentővel a vendég elfogadja a szálláshely Általános Szerződési Feltételeit, illetve a szálláshely kifüggesztett Házirendjét.
A Vendég hibájából keletkező sérülésekért a Szálláshely nem vállal felelősséget. A rongálás miatti költségeket a szálláshely a vendégre terheli.
A szálláshelyre higiéniai okokból és az allergiások egyre növekvő számára tekintettel háziállatok NEM hozhatók. Az engedély nélkül behozott háziállatok által okozott sérülésekért, károkért a vendéget kártérítési kötelezettség terheli a szálláshely felé.
A házban tilos a dohányzás.
10. Szálláshely használat visszautasítása, szerződés megszűnése:
A Szálláshely jogosult a szerződést felmondani és a szolgáltatásnyújtást megtagadni, amennyiben a Vendég nem teljesítési fizetési kötelezettségét, a vendég nem rendeltetésszerűen használja a szálláshelyet, fertőző betegségben szenved, drog befolyása alatt
áll, elfogadhatatlan, erkölcstelen, erőszakos, összeférhetetlen magatartást tanúsít a házban és környezetében, a feleken kívül álló okok, úgynevezett Vis Major (háború, tűz, árvíz, időjárási viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése) esetén, melyek felett a fél nem bír
ellenőrzéssel.
11. A Vendég jogai:
A Vendég jogosult a szálláshely berendezéseinek, eszközeinek használatára.
A Vendég, hozzáértés esetén, jogosult a Szolgáltató vendégházban található kerti grill rendeltetésszerű, gondos használatára.
A tartózkodás idején felmerülő bármely probléma esetén a szolgáltató telefonon, illetve írásban való értesítésére a probléma mielőbbi megoldása érdekében. A Vendég panasztételi joga a szálláshely elhagyását követően megszűnik.
12. A Vendég kötelezettségei:
A Vendég köteles a Szerződésben foglaltak szerinti időpontig és módon kiegyenlíteni a szolgáltatások ellenértékét.
A Vendég köteles az általa vagy kisérője, illetve a felügyelete alá tartozó személyek általokozott kárt a szolgáltatónak megtéríteni.
13. A Szolgáltató jogai:
A Szolgáltatónak jogában áll a Vendég által megrendelt és véglegesített, de Vendég által igénybe nem vett szálláshely szolgáltatásra beérkezett szállásköltség összegének megtartása jelen ÁSZF-ben és Foglalási és Lemondási feltétekben rögzítettek szerint.
A Szolgáltatónak jogában áll a 10. pontjai alatt foglaltak esetén a szálláshely szolgáltatást visszautasítani, megszüntetni.
14. A Szolgáltató kötelezettsége, felelőssége:
A Szolgálató köteles a vendég tartózkodása alatti panaszát kivizsgálni és megtenni a szükséges lépéseket a probléma kezelésére.
A Szolgáltató köteles telefonos elérhetőségét megadni a Vendégnek, az ott tartózkodása alatt esetleg felmerült problémák, kérdések rendezése érdekében.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a vendég által behozott elektromos berendezésekért, azok okozta károkért a vendég a felelős.
Szolgáltató felelőssége nem terjed ki a vendég által saját maga okozott károkra, illetve a vendégek körén kívül álló elháríthatatlanul bekövetkezett károkra.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a szolgáltató közösségi tereiben, illetve szobáiban hagyott személyes tárgyakért, értéktárgyakért, készpénzért.
A Szolgáltató ingyenes, bekerített parkolójában hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
15. Fizetési és Lemondási Feltételek:
A foglalás a Foglalási és Lemondási Feltételek, illetve az ASZF elfogadásával, a teljes szállásdíj előre történő megfizetése és annak visszaigazolása után érvényes. Amennyiben a kért összeg a megjelölt határnapig nem érkezik meg, Szolgáltató ajánlati és szolgáltatási
kötelezettsége is megszűnik.
A fizetése történhet átutalással, OTP, K&H és MBH Szép Kártyával és készpénzzel. Az érkezést megelőző 21 napon belüli lemondás esetén a foglalási díj 50 %-át, 3 napon belüli lemondás esetén a foglalási díj 100 %-át nem tudjuk visszatéríteni.
16. Szolgáltató kötelezettsége és felelőssége:
A Szolgáltató a Szolgáltatást a Vendég részére folyamatosan biztosítja a Vendég fizetési kötelezettségének teljesítése ellenében.
A Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja. Az oldalon lévő esetleges hibákért felelősséget nem vállal. Az ellenérték tartalmazza a szolgáltatásnak megfelelő terhelő közterheket, a személyenként és éjszakánként fizetendő idegenforgalmi adó kivételével.
A Szolgáltató a Vendég adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja, azokat azonban továbbadni sem reklámfelhasználás sem egyéb célra – a Vendég kifejezett hozzájárulása hiányában – nem jogosult.
Vendég bejelentések, panaszok kezelése: A Szolgáltató a bejelentéseket, panaszokat minden esetben 30 napon belül kivizsgálja, és a vizsgálat eredményéről a bejelentés módjának megfelelően tájékoztatja a Vendéget. A Szolgáltató a bejelentésekről és panaszokról nyilvántartást vezet. A Szolgáltató a Vendég által bejelentett, a vizsgálat eredményeként valósnak bizonyult és a Szolgáltató érdekkörében felmerült hiba kijavítása iránt haladéktalanul intézkedik.
17. A Vendég jogai és kötelezettségei:
A Vendég kötelessége a szolgáltatás fizetési mód szerinti megfizetése. A választott fizetési módtól a Vendég csak a Szolgáltató előzetes hozzájárulásával térhet el. Amennyiben a megrendelt szolgáltatás vételárát a Vendég nem tudja megfizetni, akkor a megrendelt
szolgáltatás automatikusan törlődik a rendszerből.
18. Adatvédelem:
A Szolgáltató fontosnak tartja a személyes adatok védelmét, és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezeti intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja, a vendég adatokat csak a kijelentkezés napjáig tárolja.
A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló hatályos jogszabályok érvényesítésére (1992. évi LXIII. Törvény, valamint a 2011. évi CXII. Az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról szóló törvény), az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően eljárni. Vendég tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató törvényi felhatalmazás alapján köteles a megkereső hatóság felé a törvény szerinti adatszolgáltatást teljesíteni.